- Nauczyciel: NATALIA Wójcik

Wykład dla Fizyki Medycznej II stopnia
- Nauczyciel: Marcin Dampc
- Nauczyciel: Marek Chmielewski
- Nauczyciel: Tomasz Szarek
Celem przedmiotu jest wprowadzenie do szeroko rozumianej dziedziny materiałów międzymetalicznych. W szczególności wyjaśnienie najważniejszych metod syntezy zarówno materiałów polikrystalicznych jak i kryształów, a także metod pomiaru właściwości fizycznych.
W części wykładowej studenci będą mieli możliwość zaznajomić się z metodami syntezy materiałów polikrystalicznych (metoda topienia w łuku elektrycznym, metoda reakcji w fazie stałej), wybranymi metodami wzrostu kryształów (wzrost z fazy ciekłej, metody PVT i CVT). W kolejnej części kursu omówię typu uporządkowania magnetycznego w materiałach krystalicznych, prawo Curie-Weissa, określanie temperatury Neela i Curie. Zakończę opisem właściwości elektrycznych materiałów międzymetalicznych, w tym: fale gęstości ładunku, nadprzewodnictwo, inne.
W części laboratoryjnej - studenci przeprowadzą samodzielną syntezę, badania struktury krystalicznej i badania właściwości fizycznych wybranego związku międzymetalicznego.
W części seminaryjnej - studenci prezentują wybraną, wspólnie z prowadzącym, publikację naukową, której temat jest zgodny z treścią przedmiotu.
- Nauczyciel: Tomasz Klimczuk
- Nauczyciel: Klaudiusz Czudek
- Nauczyciel: Robert Krawczyk
- Nauczyciel: Marcin Styborski
- Nauczyciel: DAMIAN Głowienka
- Nauczyciel: Piotr Grygiel
- Nauczyciel: Piotr Grygiel
- Nauczyciel: Piotr Grygiel
- Nauczyciel: Piotr Grygiel
Kurs dla studentów spec. Inżynieria Biomedyczna
- Nauczyciel: Marta Łabuda
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nanocieczami, czyli zawiesinami nanocząstek w cieczy bazowej oraz z ich technicznymi zastosowaniami. W trakcie kursu omówione zostaną definicje i klasyfikacja nanocieczy, ich właściwości fizykochemiczne oraz metody syntezy i stabilizacji tych układów koloidalnych. Studenci poznają, w jaki sposób dodatek nanocząstek wpływa na cechy cieczy, co przekłada się na liczne zastosowania praktyczne. Program kładzie nacisk na rozwinięcie umiejętności analizy zjawisk z udziałem nanocieczy, doboru odpowiednich metod modelowania oraz planowania eksperymentów i krytycznej oceny uzyskanych wyników. Dzięki temu uczestnicy nabędą wiedzę i kompetencje niezbędne do wykorzystania nanocieczy w nowoczesnej inżynierii i nauce o materiałach.
- Nauczyciel: Adrianna Banach-Kopeć
- Nauczyciel: SZYMON Mania
- Nauczyciel: Robert Tylingo
- Nauczyciel: Maciej Demianowicz
- Nauczyciel: Michał Piłat
- Nauczyciel: Leszek Wicikowski

- Nauczyciel: Krzysztof Kaliński
- Nauczyciel: MAGDALENA Chmara
- Nauczyciel: Joanna Cyman
- Nauczyciel: Zdzisław Dzedzej
- Nauczyciel: Urszula Goławska
- Nauczyciel: Tomasz Gzella
- Nauczyciel: Patryk Jasik
- Nauczyciel: Robert Krawczyk
- Nauczyciel: Magdalena Lemańska
- Nauczyciel: Jakub Maksymiuk
- Nauczyciel: Paweł Pilarczyk
- Nauczyciel: Justyna Signerska-Rynkowska
- Nauczyciel: KATARZYNA Tessmer
- Nauczyciel: Paweł Wojda