
- Teacher: Kacper Radziszewski
Celem kursu jest zapoznanie studentów ze specyfiką organizacji i funkcjonowania złożonego węzła transportowego jakim jest terminal portowy oraz zaznajomienie z zasadami planowania przestrzennego wybranych terminali portowych., a także przedstawienie szerokich relacji i powiązań przestrzennych, gospodarczych, społecznych, ekologicznych między terminalami a ich otoczeniem.
Terminale kontenerowe. Definicja i klasyfikacja kontenerów. Jednostki pływające przystosowane do przewozu kontenerów. Konstrukcje hydrotechniczne stanowisk obsługi kontenerowców. Urządzenia do obsługi kontenerów na stanowiskach cumowniczych i placach składowych. Metody składowania i obsługi kontenerów na placach składowych. Magazyny zbiorczo-rozdzielcze. Zasady planowania przestrzennego terminali kontenerowych. Transport drogowy i kolejowy w obsłudze terminali kontenerowych - organizacja ruchu, bramy wjazdowo-wyjazdowe, systemy parkowania, terminale kolejowe przystosowane do obsługi transportu multimodalnego. Wybrane elementy wyposażenia. Trendy rozwojowe w projektowaniu terminali kontenerowych.
Terminale masowe o dużych obrotach. Klasyfikacja ładunków masowych i statków przystosowanych do ich przewozu. Konstrukcje hydrotechniczne stanowisk obsługi masowców i urządzenia do ich obsługi na stanowiskach cumowniczych. Organizacja placów i magazynów składowych. Urządzenia obsługi placów składowych. Wybrane elementy wyposażenia. Ewolucja terminali masowych. Trendy rozwojowe w projektowaniu terminali masowych. Zasady planowania przestrzennego terminali masowych.
Terminale paliw płynnych. Układ stanowisk cumowniczych. Metody przeładunku i składowania. Organizacja parków zbiornikowych. Zasady planowania przestrzennego terminali paliw płynnych.

- Teacher: Karolina Krośnicka
The aim of the course get the students acquainted with the basics of sociology of city.
- Teacher: Krzysztof Stachura
This course is conducted by visiting professor - dr Paola Ardizzola from German University of Cairo. The classes start on 9th April.
- Teacher: Anna Orchowska-Smolińska
- Teacher: Piotr Samól
Przedmiot do wyboru- ćwiczenia N. Sokół II poł. semestru od 20 kwietnia
- Teacher: NATALIA Sokół
Celem przedmiotu jest pogłębienie umiejętności projektowania przestrzeni zamieszkania, jako adaptabilnej do zmieniających się potrzeb użytkowników. Uzyskanie wiedzy na temat zasad projektowania uniwersalnego i nowych zapisów prawnych nakazujących projektowanie uwzględniające szczególne potrzeby użytkowników.
- Teacher: Marek Wysocki
Projekt specjalistyczny. Adaptacje i innowacje - w poszukiwaniu granic. Prowadzący: J. Szczepański, A. Szuta.
- Teacher: Jakub Szczepański
- Teacher: AGNIESZKA Szuta
Charakterystyka środowiska przyrodniczego i jego komponentów (ukształtowanie powierzchni terenu, budowa geologiczna i grunty, gleby, wody podziemne, wody powierzchniowe, szata roślinna, klimat i topoklimat). Ocena środowiska przyrodniczego do celów gospodarczych, dla potrzeb urbanistyki i planowania przestrzennego.
- Teacher: Miłosz Marciniak
Cykl siedmiu dwugodzinnych wykładów poświęcony omówieniu teorii architektonicznych implementowanych współcześnie w strategiach rewitalizacji obszarów miejskich objętych ochroną konserwatorską.
- Teacher: Ksenia Piątkowska
- Teacher: Anna Wancław
Wprowadzenie do teorii oraz podstaw prawa. Na wykładzie zostaną zaprezentowane podstawowe instytucje prawa materialnego oraz formalnego. W szczególności przedstawione zostaną instytucje prawa potrzebne absolwentowi studiów Gospodarka Przestrzenna do poruszania się w przepisach prawa zagospodarowania przestrzennego oraz prawa budowlanego i prawa nieruchomości.
- Teacher: Michał Habier
Cykl siedmiu dwugodzinnych wykładów poświęcony omówieniu teorii architektonicznych implementowanych współcześnie w strategiach rewitalizacji obszarów miejskich objętych ochroną konserwatorską.
- Teacher: Lucyna Nyka
- Teacher: Ksenia Piątkowska
- Teacher: Anna Wancław
- Teacher: Ksenia Piątkowska
- Teacher: Anna Golędzinowska
Przedmiot praktyczny - obejmuej wykonanie wskazanej przez prowadzącego inwentaryzacji architektoniczno-konserwatorskiej wybranego zabytku lub innego obiektu o wartościach kulturowych. Po ogólnym wstępie studenci dobierają się w zespoły dwuosobowe, w ramach których wykonują pomiary i rysunek (sprawdzany przez prowadzącego).
Zajęcia w poniedziałki odbywają się w pierwszych 4 tygodniach zajęć - następnie trwa wydawanie tematów w terenie. Po wydaniu tematu grupa ma 3 tygodnie na wykonanie rysunku, który następnie jest sprawdzany w terenie zgodnie ze stanem faktycznym. Po zatwierdzenie rysunku i naniesieniu niezbędnych poprawek inwentaryzacja zostaje oddana przez wrzutnię w systemie e-nauczanie.
Poprawne wykonanie i oddanie rysunku w ramach przedmiotu Dokumentacja Historyczno-Architektoniczna jest podstawą zaliczenia praktyki inwentryzacyjnej.
- Teacher: WITOLD Dłubakowski
- Teacher: Robert Hirsch
- Teacher: Tomasz Jażdżewski
- Teacher: SZYMON Kowalski
- Teacher: Aleksander Piwek
- Teacher: Piotr Samól
- Teacher: Jakub Szczepański
Historia Architektury Polskiej I składa się z 15 tematów dotyczących sztuki i techniki budowania na ziemiach polskich w średniowieczu (+ kilka odniesień do prehistorii - Biskupina). Ćwiczenia do tematów wykładów polegają na szkicach, analizie rozwiązań historycznych oraz testach (on line). Cały kurs kończy się kolokwium zaliczającym.
Kontynuacją kursu jest Historia Architektury Polskiej II dotycząca okresu nowożytnego (do 1795 r.) realizowana w następnym semestrze.
- Teacher: Robert Hirsch
- Teacher: Tomasz Jażdżewski
- Teacher: SZYMON Kowalski
- Teacher: Aleksander Piwek
- Teacher: Piotr Samól
- Teacher: Jakub Szczepański
Topic of the project: Problems of revitalization of existing downtown development complexes
Didactic purpose: To recognize and understand the problems of design and revitalization of facilities and complexes of public facilities with a complex function and in a complicated context.
Suggested architectural design topic:
REGENERATION OF THE CITY QUARTER IN GDANSK - WRZESZCZ, BETWEEN PARTYZANTÓW, MATKI POLKI, BATOREGO AND SOSNOWA STREETS - COMPETITION PROPOSAL FOR THE CONTRACT OF THE CITY OFFICE IN GDANSK.
- Teacher: Ksenia Piątkowska
Tematyka zajęć: Problemy rewitalizacji istniejących zespołów zabudowy śródmiejskiej.
Cel dydaktyczny: Poznanie problemów projektowania i rewitalizacji obiektów i zespołów obiektów użyteczności publicznej o złożonej funkcji i w skomplikowanym kontekście.
Proponowany architektoniczny temat projektowy:
REWITALIZACJA KWARTAŁU MIEJSKIEGO WE WRZESZCZU, MIĘDZY ULICAMI PARTYZANTÓW, MATKI POLKI, STEFANA BATOREGO I SOSNOWEJ - PROJEKT KONKURSOWY NA ZLECENIE URZĘDU MIASTA W GDAŃSKU.
- Teacher: Ksenia Piątkowska
- Teacher: Elżbieta Ratajczyk-Piątkowska
- Teacher: Marta Wojtkiewicz
- Teacher: Anna Golędzinowska
- Teacher: Jacek Sołtys