Mrówki Langtona
Mrówki Langtona
Napisz skrypt symulujący model automatu komórkowego "Mrówka Langtona" i nagraj symulację w postaci animacji.
Stan początkowy tego automatu to biała plansza, na której umieszczona jest mrówka. W każdej iteracji automatu:
- jeżeli mrówka znajduje się na białym polu, to koloruje je na czarno, skręca o 90 stopni w prawo i idzie o krok dalej,
- jeżeli mrówka znajduje się na czarnym polu, to koloruje je na biało, skręca o 90 stopni w lewo i idzie o krok dalej.
Plansza powinna zawierać białę i czarne pola, zaś pole z mrówką powinno być zaznaczone innym kolorem.
Zachowanie mrówki możesz obejrzeć tutaj:
Przetestuj swój automat dla plansz, których początkowy stan zawiera pewną liczbę czarnych pól.
W ramach rozwiązania prześlij:
- skrypt z automatem,
- początkowe konfiguracje planszy, dla których mrówka zostawia ciekawy ślad,
- link do filmu z animacją - film możesz umieścić np. w serwisie YouTube.
Będę oceniać nie tylko poprawność działania rozwiązania, lecz także zwięzłość kodu i oszczędność zasobów (pamięć i czas działania).
Najlepsze rozwiązania warte są 20% puli przyznawanej za aktywność!