Jeżeli nie wiemy, kiedy pętla powinna zakończyć działanie, lepiej jest użyć pętli while. Oto jej składnia:

while wyrażenie_jest_prawdziwe

      instrukcje...

end

Zadanie (7)

Zapisz poniższe polecenia do skryptu podaj2.m. Prześledź działanie skryptu podając kilka pierwszych razy liczbę inną od 2:


w = input('Podaj liczbę 2 ');

while w~=2

      w = input('No podajżesz wreszcie liczbę 2! ');

end

disp('Nareszcie :)');


Wyczyść listę zmiennych a następnie przetestuj ten sam skrypt usuwając jego pierwszą linijkę. Czy zadziała jakoś sensownie?

 

Zadanie (8)

Napisz skrypt, który konstruuje macierz 3x3 składającą się z losowych liczb całkowitych z przedziału [-4,4] tyle razy, aż napotka macierz o wyznaczniku 0. Dodatkowo, każda z wygenerowanych macierzy oraz jej wyznacznik powinny być wyświetlone na ekranie. Użyj pętli while.

(*) Utwórz zmienną licznik o początkowej wartości jeden. Wewnątrz pętli zwiększaj wartość tej zmiennej o jeden. Po zakończeniu działania pętli wyświetl wartość zmiennej licznik – będzie to liczba losowań macierzy przeprowadzonych przez skrypt.

Odpowiedź

licznik = 1;

A = round(rand(3,3)*8-4)

disp(['det = ' num2str(det(A))])

while det(A)~=0

     A = round(rand(3,3)*8-4)

     disp(['det = ' num2str(det(A))])

     licznik = licznik+1;

end

disp(['wygenerowano ' num2str(licznik) ' macierzy'])

 

Ostatnia modyfikacja: środa, 21.08.2013, 10:46 AM