Czyli jak sprawić, aby nasze skrypty były interaktywne.

Zadanie (10)

Programy czasem będą musiały poprosić użytkownika o podanie jakichś danych, będą też musiały te dane elegancko wyświetlić. Wypróbuj następujące zapytania, po każdym z nich naciskaj Shift+ENTER, tylko po ostatnim naciśnij samo ENTER:



>> n=input('Podaj liczbę naturalną: ') % przy wykonywaniu program poczeka aż coś wpiszesz

      A=rand(n);

      disp('Wylosowano macierz:');

      disp(A);

      % nie przegap kwadratowych nawiasów w disp – są potrzebne gdy podajemy kilka napisów do sklejenia

      disp(['Jej pierwszy element: ' A(1,1)]);

      disp(['Jej pierwszy element: ' num2str(A(1,1))]);


Zauważ, że pierwsza próba wyświetlenia elementu macierzy A nie powiodła się – stało się tak dlatego, że funkcja disp przyjmuje naraz tylko zmienne tekstowe lub tylko zmienne liczbowe – a my próbowaliśmy „skleić” zmienną liczbową A(1,1) z tekstem. Za drugim razem skorzystaliśmy z funkcji num2str (skrót od ang. number to string – liczba do napisu), która zamieniła liczbę na format tekstowy.

 

Ostatnia modyfikacja: poniedziałek, 1.07.2013, 18:18 PM