Koncepcja pozytywnego zarządzania organizacją ma na celu  przeciwstawienie się opresyjnemu podejściu do  świata biznesu, w którym funkcjonują organizacje charakteryzujące się chciwością, egoizmem, manipulacyjnym stylem zarządzania, tajnością oraz koncentracją na osiągnięciu założonych celów, nie bacząc na środki do nich prowadzące. Osoby, które pracują w tych organizacjach, cechuje brak zaufania, niepokój, strach, wypalenie zawodowe i życiowe oraz poczucie bycia wykorzystywanym. Konflikty, nieprzestrzeganie kodeksu pracy, sprawy sądowe, łamanie umów, zemsta i brak wzajemnego szacunku.

Alternatywa w postaci zarządzania pozytywnego zorientowana jest na osiąganie celów biznesowych przez organizacje bez opresji a poprzez motywowanie i inspirowanie pracowników do ponadprzeciętnej efektywności. Ludzie pracujący w tych organizacjach są ufni, pełni pozytywnej energii, pasji, są humanitarni, mają poczucie bycia wolnymi i nieograniczanymi, ponieważ robią to, co lubią i żyją w zgodzie ze sobą; akceptują sytuacje problemowe, poszukują najlepszych rozwiązań, podejmują wyzwania. Kontakty międzyludzkie charakteryzuje wzajemny szacunek, empatia, współczucie, lojalność, umiejętność wybaczania i współpracy.

Ten kurs ma na celu na bazie istniejących badań naukowych i przykładów praktycznych, zainspirować i wykształcić postawę "managera pozytywnego".

CEL KURSU: przekazanie ram teoretycznych i narzędzi praktycznych do skutecznego zarządzania, jednakże w sposób pozytywny.

PROGRAM KURSU:

1. Pozytywne zarządzanie i nauki o organizacji – o interdyscyplinarności w zarządzaniu.

2. Zrównoważony biznes model zorientowany na wartość wspólną

3. Zdolności dynamiczne organizacji, zwinność i adaptacja do zmian.

4. Strategia, kultura i struktura (formułowanie, wdrażanie i ponowne re-formułowanie).

5. Ryzyko, krytyczne myślenie, wielopoziomowe organizacyjne uczenie się, kryzysy, sukcesy – pozytywny rozwój organizacji na bazie wspólnych doświadczeń.

6. Kapitał intelektualny organizacji: pozyskanie, utrzymanie (przeciwdziałanie patologiom organizacyjnym) i zrównoważony rozwój w procesie zarządzania ciągłą zmianą.

7. Przywództwo organizacyjne w kryzysie zaufania. Dlaczego liderzy zawodzą? C

8. Sztuczna inteligencja, pozytywne zarządzanie paradoksami i  ciągłymi warunkami "niepewności".

 

KLUCZOWE KOMPETENCJE:  umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce.

WERYFIKACJA TEJ KOMPETENCJI: wykłady dostarczają wiedzy teoretycznej; na ćwiczeniach pracujemy w oparciu o "case study"; weryfikacja wiedzy z zajęć polega na weryfikacji umiejętności stosowania wiedzy teoretycznej w oparciu o przypadki praktyczne i odbywa się w oparciu o metodykę "case study". 

Zapraszam serdecznie do aktywnego udziału w moim kursie.

Wioleta Kucharska

Marka to aktywo niematerialne, które swoją wartością nierzadko przewyższa wartość całego przedsiębiorstwa. W tym kontekście, wiedza o tym, jak zarządzać tak cennym aktywem, jest niezwykle ważna i potrzebna. Kurs niniejszy opiera się o ramy teoretyczne, niemniej ma bardzo praktyczny charakter i skierowany jest to Pań Studentek i Panów Studentów, którzy zainteresowani są podjęciem wyzwania zarządzania marką w przyszłości. 

CEL KURSU: przekazanie ram teoretycznych i narzędzi praktycznych do skutecznego zarządzania marką.

PROGRAM KURSU:

1.Marka – kapitał i wartość 
2.Kapitał marki: Jak komunikować markę, aby budować jej kapitał? (działania)
3.Architektura, pozycjonowanie, rozszerzenie marki
4.Wartość marki: Jak zarządzać sprzedażą, aby budować markę? (działania)
5.ZMP - zintegrowany plan marketingowy
6.Strategia marki oraz zarządzanie marką w czasie: Jak się to robi? 
7.Marka miejsca/strategia miejsca/marki narodowe
8.Marka personalna 

KLUCZOWE KOMPETENCJE:  umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce.

WERYFIKACJA TEJ KOMPETENCJI: wykłady dostarczają wiedzy teoretycznej; na ćwiczeniach pracujemy w oparciu o "case study"; weryfikacja wiedzy z zajęć polega na weryfikacji umiejętności stosowania wiedzy teoretycznej w oparciu o przypadki praktyczne i odbywa się w oparciu o metodykę "case study". 

Zapraszam serdecznie do aktywnego udziału w moim kursie.

Wioleta Kucharska

The aim of the course is for a student to acquire fundamental knowledge on cybersecurity management in organisations. During the course the concepts and methods associated with of an information security management system, cybersecurity standards and guidelines, cybersecurity management process, cybersecurity policy, cybersecurity threats, risk management, protection controls and the cost of the cybersecurity management will be presented.