Koncepcja pozytywnego zarządzania organizacją ma na celu przeciwstawienie się opresyjnemu podejściu do świata biznesu, w którym funkcjonują organizacje charakteryzujące się chciwością, egoizmem, manipulacyjnym stylem zarządzania, tajnością oraz koncentracją na osiągnięciu założonych celów, nie bacząc na środki do nich prowadzące. Osoby, które pracują w tych organizacjach, cechuje brak zaufania, niepokój, strach, wypalenie zawodowe i życiowe oraz poczucie bycia wykorzystywanym. Konflikty, nieprzestrzeganie kodeksu pracy, sprawy sądowe, łamanie umów, zemsta i brak wzajemnego szacunku.
Alternatywa w postaci zarządzania pozytywnego zorientowana jest na osiąganie celów biznesowych przez organizacje bez opresji a poprzez motywowanie i inspirowanie pracowników do ponadprzeciętnej efektywności. Ludzie pracujący w tych organizacjach są ufni, pełni pozytywnej energii, pasji, są humanitarni, mają poczucie bycia wolnymi i nieograniczanymi, ponieważ robią to, co lubią i żyją w zgodzie ze sobą; akceptują sytuacje problemowe, poszukują najlepszych rozwiązań, podejmują wyzwania. Kontakty międzyludzkie charakteryzuje wzajemny szacunek, empatia, współczucie, lojalność, umiejętność wybaczania i współpracy.
Ten kurs ma na celu na bazie istniejących badań naukowych i przykładów praktycznych, zainspirować i wykształcić postawę "managera pozytywnego".
CEL KURSU: przekazanie ram teoretycznych i narzędzi praktycznych do skutecznego zarządzania, jednakże w sposób pozytywny.
PROGRAM KURSU:
1. Pozytywne zarządzanie i nauki o organizacji – o interdyscyplinarności w zarządzaniu.
2. Zrównoważony biznes model zorientowany na wartość wspólną
3. Zdolności dynamiczne organizacji, zwinność i adaptacja do zmian.
4. Strategia, kultura i struktura (formułowanie, wdrażanie i ponowne re-formułowanie).
5. Ryzyko, krytyczne myślenie, wielopoziomowe organizacyjne uczenie się, kryzysy, sukcesy – pozytywny rozwój organizacji na bazie wspólnych doświadczeń.
6. Kapitał intelektualny organizacji: pozyskanie, utrzymanie (przeciwdziałanie patologiom organizacyjnym) i zrównoważony rozwój w procesie zarządzania ciągłą zmianą.
7. Przywództwo organizacyjne w kryzysie zaufania. Dlaczego liderzy zawodzą? C
8. Sztuczna inteligencja, pozytywne zarządzanie paradoksami i ciągłymi warunkami "niepewności".
KLUCZOWE KOMPETENCJE: umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce.
WERYFIKACJA TEJ KOMPETENCJI: wykłady dostarczają wiedzy teoretycznej; na ćwiczeniach pracujemy w oparciu o "case study"; weryfikacja wiedzy z zajęć polega na weryfikacji umiejętności stosowania wiedzy teoretycznej w oparciu o przypadki praktyczne i odbywa się w oparciu o metodykę "case study".
Zapraszam serdecznie do aktywnego udziału w moim kursie.
Wioleta Kucharska
- Nauczyciel: WIOLETA Kucharska