Celem kursu jest przybliżenie zagadnień związanych z projektowaniem wnętrz.
Studenci opracowywać będą projekty wnętrz dla istniejących mieszkań, zlokalizowanych na wybranych gdańskich blokowiskach.
Zajęcia odbywają się w trybie konsultacji i krótkich wykładów.

Pracę nad wnętrzami rozpoczniemy od zdefiniowania przyszłych użytkowników aby móc precyzyjnie odpowiedzieć na ich oczekiwania i potrzeby. Następnie przystąpimy do pracy nad układem funkcjonalno–przestrzennym, aby jak najlepiej odpowiedzieć na założenia projektu w ramach wybranych tematów. Kolejnymi etapami będzie przygotowanie inspiracji materiałowych i kolorystycznych w formie moodboardów oraz opracowanie koncepcji projektowej i projektu końcowego.

W trakcie zajęć 4-6 osobowe grupy studenckie stworzą ideową koncepcję „Fantastycznego Zielonego Miasta Ogrodu”, którą zaprezentują w wybranej formie podczas ostatnich zajęć. Proponowane formy prezentacji – poster, makieta, wizualizacja 3D, krótka scenka teatralna, prezentacja ppt itp. Projekt składać się będzie z siedmiu wymaganych elementów. Wszystkie elementy zostaną ocenione za oryginalność pomysłu i stopień dopracowania jego prezentacji, a całość projektu dodatkowo za spójność wszystkich elementów, oryginalność sposobu prezentacji oraz za to czy wszyscy członkowie zespołu biorą w niej udział. Dodatkowo każdy student zostanie oceniony za zaangażowanie w pracę nad projektem oraz współpracę w zespole.

Podczas zajęć studenci uzyskają wiedzę na temat koncepcji miast-ogrodów i ogrodów społecznych, a także „zielonych” rozwiązaniach przestrzeni miejskiej (farmy miejskie, ogrody wertykalne, zielone dachy itp.). Będą też uczestniczyć w ćwiczeniach koncepcyjno-projektowych, pomagających tworzyć kreatywne, nowe rozwiązania proekologiczne w mieście. Przedmiot składa się z 10 spotkań. Osiem z nich zostało podzielone na 3 część: Seminarium - wprowadzi merytorycznie temat i będzie inspiracją do dalszych działań. Twórcza rozgrzewka. Wprowadzenie nowych technik i narzędzi twórczego rozwiązywania problemów.

We invite for course: 

LIVING WITH EARTHQUAKES -
“Learning from the historic town from a contemporary sustainable agenda.
A Community-centered approach”

Elective design I - Seminars & assignments: 30 h

Teachers:

dr inż. arch. Justyna Borucka 

in collaboration with Università Politecnica delle Marche, Ancona, Italy (prof. Antonello Alici)

The aim of the course is to introduce topics related to interior design.
Students will develop interior design projects for existing apartments located in selected housing estates in Gdańsk.
Classes will be conducted in the form of consultations and short lectures.

Work on the interiors will begin with defining the future users in order to precisely address their expectations and needs. Next, we will proceed with developing the functional and spatial layout to best meet the project requirements within the chosen themes. The subsequent stages will include preparing material and color inspirations in the form of moodboards, as well as developing the design concept and final project.

Celem kursu jest przybliżenie zagadnień związanych z projektowaniem wnętrz.
Studenci opracowywać będą projekty wnętrz dla istniejących mieszkań, zlokalizowanych na wybranych gdańskich blokowiskach.
Zajęcia odbywają się w trybie konsultacji i krótkich wykładów.

Pracę nad wnętrzami rozpoczniemy od zdefiniowania przyszłych użytkowników aby móc precyzyjnie odpowiedzieć na ich oczekiwania i potrzeby. Następnie przystąpimy do pracy nad układem funkcjonalno–przestrzennym, aby jak najlepiej odpowiedzieć na założenia projektu w ramach wybranych tematów. Kolejnymi etapami będzie przygotowanie inspiracji materiałowych i kolorystycznych w formie moodboardów oraz opracowanie koncepcji projektowej i projektu końcowego.

PROJEKT ARCHITEKTONICZNY IV, SEM. IV, 2023/2024

PROJEKT BUDYNKU MIESZKALNEGO WIELORODZINNEGO Z GARAŻEM PODZIEMNYM ORAZ FUNKCJĄ TOWARZYSZĄCĄ Z ELEMENTAMI WNĘTRZ

PROBLEMATYKA ZAJĘĆ:

Problematyka zajęć dotyczy szeroko pojętej tematyki projektowania zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej. Skupia się na kluczowych aspektach, takich jak podstawowe zasady tworzenia budynków mieszkalnych, które nie tylko spełniają funkcje użytkowe, ale także wzbogacają przestrzeń miejską. Istotne są tu takie elementy, jak tworzenie harmonijnych relacji pomiędzy różnymi składnikami przestrzeni, zrozumienie i docenienie kontekstu kulturowego oraz przestrzennego, które mają fundamentalne znaczenie dla kształtowania tożsamości miejsca. Ponadto, nacisk kładziony jest na kreowanie wartości estetycznych i praktycznych w projektowaniu.

 

Kurs dla studentów 4 semestru studiów inżynierskich na Wydziale Architektury

Kurs dla studentów 4 semestru studiów inżynierskich na Wydziale Architektury

Celem kursu jest przybliżenie zagadnień związanych z projektowaniem wnętrz.
Studenci opracowywać będą projekty wnętrz dla istniejących mieszkań, zlokalizowanych na wybranych gdańskich blokowiskach.
Zajęcia odbywają się w trybie konsultacji i krótkich wykładów.

Pracę nad wnętrzami rozpoczniemy od zdefiniowania przyszłych użytkowników aby móc precyzyjnie odpowiedzieć na ich oczekiwania i potrzeby. Następnie przystąpimy do pracy nad układem funkcjonalno–przestrzennym, aby jak najlepiej odpowiedzieć na założenia projektu w ramach wybranych tematów. Kolejnymi etapami będzie przygotowanie inspiracji materiałowych i kolorystycznych w formie moodboardów oraz opracowanie koncepcji projektowej i projektu końcowego.

Zajcia projektowe przeznaczone na naukę̨ projektowania małego zespołu mieszkaniowego. Tematyka zajęć obejmuje opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu przy byłej gazowni w Sopocie.

Zadaniem studenta jest opracowanie wysokiej jakości zespołu mieszkaniowego oraz powiązań funkcjonalno- przestrzennych w ramach których teren gazowni odgrywa ważną rolę.

W pobliu terenu znajduje się urokliwy Plac Rybaków oraz morze i plaa. Ssiedztwo ze swoimi uwarunkowaniami stanowi istotny element kadego projektu, a umiejtność́ wykorzystania go w swoim projekcie jest jedną z najwaniejszych umiejtnoci kadego architekta.


Zmiany w polskim prawie wskazuje na konieczność realizacji zasad projektowania uniwersalnego w projektowaniu przestrzeni publicznej. Potrzeba dostosowania przestrzeni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami czy osób w podeszłym wieku wymaga poznania potrzeb  użytkowników, ale też poznania rozwiązań, które można zastosować w pomieszczeniach sanitarnych.  Osoby z niepełnosprawnością wskazują, że prawidłowo rozwiązana toaleta to podstawowa forma zapewnienia im niezależności i godności w realizacji podstawowych praw. W ramach zajęć studenci zapoznają się ze standardami projektowania pomieszczeń sanitarnych uwzględniających różnorodne potrzeby użytkowników.  Omówione będą parametry przestrzeni wspierające różnorodne potrzeby użytkowników np. sposoby transferu osób na wózku, kontrast barwny, warunki ergonomiczne osób niskorosłych, informacja uwzględniająca percepcję.

Współpracować będziemy z organizacjami osób z niepełnosprawnościami, aby praktycznie wybrać pomieszczenie do zaadaptowania na toaletę dla osób z niepełnosprawnością.

Zdobyte umiejętności pozwolą na zaprojektowanie przestrzeni toalety dla osób z niepełnosprawnościami w dowolnym obiekcie użyteczności publicznej – umiejętności przydatne w późniejszych projektach.

W trakcie zajęć 4-6 osobowe grupy studenckie stworzą ideową koncepcję „Fantastycznego Zielonego Miasta Ogrodu”, którą zaprezentują w wybranej formie podczas ostatnich zajęć. Proponowane formy prezentacji – poster, makieta, wizualizacja 3D, krótka scenka teatralna, prezentacja ppt itp. Projekt składać się będzie z siedmiu wymaganych elementów. Wszystkie elementy zostaną ocenione za oryginalność pomysłu i stopień dopracowania jego prezentacji, a całość projektu dodatkowo za spójność wszystkich elementów, oryginalność sposobu prezentacji oraz za to czy wszyscy członkowie zespołu biorą w niej udział. Dodatkowo każdy student zostanie oceniony za zaangażowanie w pracę nad projektem oraz współpracę w zespole.

Podczas zajęć studenci uzyskają wiedzę na temat koncepcji miast-ogrodów i ogrodów społecznych, a także „zielonych” rozwiązaniach przestrzeni miejskiej (farmy miejskie, ogrody wertykalne, zielone dachy itp.). Będą też uczestniczyć w ćwiczeniach koncepcyjno-projektowych, pomagających tworzyć kreatywne, nowe rozwiązania proekologiczne w mieście. Przedmiot składa się z 10 spotkań. Osiem z nich zostało podzielone na 3 część: Seminarium - wprowadzi merytorycznie temat i będzie inspiracją do dalszych działań. Twórcza rozgrzewka. Wprowadzenie nowych technik i narzędzi twórczego rozwiązywania problemów.

Celem kursu jest przybliżenie zagadnień związanych z projektowaniem wnętrz.
Studenci opracowywać będą projekty wnętrz dla istniejących mieszkań, zlokalizowanych na wybranych gdańskich blokowiskach.
Zajęcia odbywają się w trybie konsultacji i krótkich wykładów.

Pracę nad wnętrzami rozpoczniemy od zdefiniowania przyszłych użytkowników aby móc precyzyjnie odpowiedzieć na ich oczekiwania i potrzeby. Następnie przystąpimy do pracy nad układem funkcjonalno–przestrzennym, aby jak najlepiej odpowiedzieć na założenia projektu w ramach wybranych tematów. Kolejnymi etapami będzie przygotowanie inspiracji materiałowych i kolorystycznych w formie moodboardów oraz opracowanie koncepcji projektowej i projektu końcowego.

Celem kursu jest przybliżenie zagadnień związanych z projektowaniem wnętrz.
Studenci opracowywać będą projekty wnętrz dla istniejących mieszkań, zlokalizowanych na wybranych gdańskich blokowiskach.
Zajęcia odbywają się w trybie konsultacji i krótkich wykładów.

Pracę nad wnętrzami rozpoczniemy od zdefiniowania przyszłych użytkowników aby móc precyzyjnie odpowiedzieć na ich oczekiwania i potrzeby. Następnie przystąpimy do pracy nad układem funkcjonalno–przestrzennym, aby jak najlepiej odpowiedzieć na założenia projektu w ramach wybranych tematów. Kolejnymi etapami będzie przygotowanie inspiracji materiałowych i kolorystycznych w formie moodboardów oraz opracowanie koncepcji projektowej i projektu końcowego.