
- Nauczyciel: JOANNA Kowalewska

Forma prezentacji projektu architektonicznego stanowi jeden z elementów decydujących o wyborze danego projektu przez inwestora lub jury konkursowe. Profesjonalna prezentacja projektu jest obecnie równie istotna, co sam projekt. Umiejętność podkreślenia i przekazania odbiorcom własnych koncepcji za pomocą odpowiednio dobranego zapisu graficznego (lub multimedialnego) jest niezbędna w pracy architekta.
- Nauczyciel: KACPER LUDWICZAK

Prowadzący:
T. Szymański
Kurs dotyczy prowadzenia zajęć z przedmiotu Projekt architektoniczny V w KAMiPN.
- Nauczyciel: Tomasz Szymański
Celem zajęć jest zwiększenie świadomości o potrzebach osób ze specjalnymi potrzebami oraz idei projektowania uniwersalnego. Przedmiot ma przybliżyć społeczne i prawne uwarunkowania wykonywanego zawodu architekta, ukierunkowanego na potrzeby wszystkich wrażliwych grup użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Znajomość rozwiązań związanych z projektowaniem dla wszystkich (Design for All) jest konieczna z powodu wdrażania dyrektyw i standardów, których zadaniem jest koordynacja działań na rzecz zwiększania dostępności do przestrzeni, produktów i usług.
- Nauczyciel: Agnieszka Błażko
- Nauczyciel: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Nauczyciel: Aleksandra Karpińska
- Nauczyciel: Marta Koperska-Kośmicka
- Nauczyciel: JOANNA Kowalewska
- Nauczyciel: Andrzej Kuryłek
- Nauczyciel: MICHAŁ Kwasek
- Nauczyciel: Elżbieta Marczak
- Nauczyciel: Piotr Marczak
- Nauczyciel: Mariya-Veronika Mochulska
- Nauczyciel: Jacek Poplatek
- Nauczyciel: Roman Ruczyński
- Nauczyciel: Małgorzata Skrzypek-Łachińska
- Nauczyciel: Tomasz Szymański
- Nauczyciel: Dorota Wojtowicz-Jankowska
- Nauczyciel: Marek Wysocki

PG_00052818
- Nauczyciel: Sara Gorczyńska
- Nauczyciel: ANDRZEJ Kuligowski
- Nauczyciel: MICHAŁ Kwasek
- Nauczyciel: Marek Sztafrowski
- Nauczyciel: Marta Jaskulska
Kurs dla grupy projektowej sem. V w Katedrze Projektowania Środowiskowego
- Nauczyciel: Aleksandra Karpińska
- Nauczyciel: Mariya-Veronika Mochulska

- Nauczyciel: Karol Grębowski
- Nauczyciel: Marek Sztafrowski

Prowadzący:
D. Kamrowska-Załuska, T. Rozwadowski
Zapraszamy studentów piątego semestru do udziału w wyjątkowych ćwiczeniach projektowych z urbanistyki, które stanowią połączenie akademickiej refleksji i praktyki zawodowej. Zadanie semestralne będzie polegać na opracowaniu koncepcji zespołu zabudowy mieszkaniowo-usługowej w obszarze poprzemysłowym we wschodniej części śródmieścia Gdańska – miejscu o ogromnym potencjale rozwojowym i symbolicznym znaczeniu dla współczesnej transformacji miasta.
- Nauczyciel: Dorota Kamrowska-Załuska
- Nauczyciel: Tomasz Rozwadowski
- Nauczyciel: Elżbieta Marczak
- Nauczyciel: Piotr Marczak
- Nauczyciel: Tomasz Szymański

Krótki opis problematyki zajęć:
Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z projektowaniem obiektów medycznych.
Zakładamy wykonanie projektów koncepcyjnych wybranych jednostek organizacyjnych szpitala w małych podgrupach i całościową koncepcję szpitala w ramach całej grupy projektowej.
Podstawą zajęć będzie dyskusja dotycząca uwarunkowań techniczno-organizacyjnych dla przyjętych rozwiązań projektowych.
- Nauczyciel: Rafał Janowicz
- Nauczyciel: Marta Koperska-Kośmicka
- Nauczyciel: JOANNA Kowalewska
- Nauczyciel: Marek Wysocki

- Nauczyciel: Karol Grębowski
- Nauczyciel: Natalia Lasowicz
- Nauczyciel: Elżbieta Marczak
- Nauczyciel: Piotr Marczak
- Nauczyciel: Marek Sztafrowski

Temat kursu – Eco Pawilon - Zrównowazona wizja Stoczni – wskazuje na zadanie projektowe, którym będzie obiekt uwzględniający cele zrównoważonego rozwoju oraz problemy związane ze zmianami klimatycznymi, zlokalizowany na poprzemysłowym terenie Stoczni w Gdańsku. Na czym polega zadanie? Spróbuj na nowo zinterpretować obszar Stoczni, określ, co jest dla Ciebie ważne w tej części Gdańska. Znajdź własną inspirację i
baw się formą. Pomyśl o nietypowej funkcji dla obiektu i wybierz zaskakującą lokalizację. Istotne będzie wykorzystywanie zielonych i niebieskich rozwiązań, oszczędne gospodarowanie energią, wykorzystywanie materiałów z recyklingu i stworzenie przestrzeni integracji z ludźmi, wodą i naturą. Pracować będziecie w małych grupach, aby omówić problem i zaproponować koncepcję Eco Pawilonu. Mile widziane będzie także wideo pozkaujące ideę (opcjonalnie). Rolą pawilonu ma być zwiększenie świadomości na temat zrównoważonego rozwoju oraz uczynienie przestrzeni bardziej atrakcyjną i przyjazną – zarówno dla użytkowników, jak i dla środowiska.
- Nauczyciel: Karolina Życzkowska

Forma prezentacji projektu architektonicznego stanowi jeden z elementów decydujących o wyborze danego projektu przez inwestora lub jury konkursowe. Profesjonalna prezentacja projektu jest obecnie równie istotna, co sam projekt. Umiejętność podkreślenia i przekazania odbiorcom własnych koncepcji za pomocą odpowiednio dobranego zapisu graficznego (lub multimedialnego) jest niezbędna w pracy architekta.
- Nauczyciel: KACPER LUDWICZAK

Celem zajęć jest zwiększenie świadomości o potrzebach osób ze specjalnymi potrzebami oraz idei projektowania uniwersalnego. Przedmiot ma przybliżyć społeczne i prawne uwarunkowania wykonywanego zawodu architekta, ukierunkowanego na potrzeby wszystkich wrażliwych grup użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Znajomość rozwiązań związanych z projektowaniem dla wszystkich (Design for All) jest konieczna z powodu wdrażania dyrektyw i standardów, których zadaniem jest koordynacja działań na rzecz zwiększania dostępności do przestrzeni, produktów i usług.
- Nauczyciel: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Nauczyciel: Marta Koperska-Kośmicka
- Nauczyciel: JOANNA Kowalewska
- Nauczyciel: MICHAŁ Kwasek
- Nauczyciel: Marek Wysocki

- Nauczyciel: Joanna Kabrońska
- Nauczyciel: Bogumiła Kapica
- Nauczyciel: Andrzej Kulowski

Kontynuacja przedmiotu GIS I dla studentów gospodarki przestrzennej na sem V.
- Nauczyciel: WERONIKA Mazurkiewicz
- Nauczyciel: JUSTYNA WIECZERZAK

Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z transformacją nadwodnych terenów poprzemysłowych.
Zdobywanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów przekształceń obszarów pełniących wcześniej funkcję przemysłową będzie odbywało się na podstawie realizacji zadania w postaci opracowania koncepcji urbanistycznej zespołu usługowo – mieszkaniowego na terenie portu położonego w dzielnicy Nowy Port w Gdańsku.
W ramach prowadzonych zajęć opracowane zostaną projekty, które wezmą udział w konkursie organizowanym przez Biuro Architekta Miasta Gdańska.
- Nauczyciel: Izabela Burda
- Nauczyciel: Jakub Gorzka
- Nauczyciel: Andrzej Prusiewicz
- Nauczyciel: Marta Wojtkiewicz
- Nauczyciel: Marek Wysocki