Krótki opis problematyki zajęć:
Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z projektowaniem obiektów medycznych.
Zakładamy wykonanie projektów koncepcyjnych wybranych jednostek organizacyjnych szpitala w małych podgrupach i całościową koncepcję szpitala w ramach całej grupy projektowej.
Podstawą zajęć będzie dyskusja dotycząca uwarunkowań techniczno-organizacyjnych dla przyjętych rozwiązań projektowych.
- Nauczyciel: Rafał Janowicz
- Nauczyciel: Marta Koperska-Kośmicka
Forma prezentacji projektu architektonicznego stanowi jeden z elementów decydujących o wyborze danego projektu przez inwestora lub jury konkursowe. Profesjonalna prezentacja projektu jest obecnie równie istotna, co sam projekt. Umiejętność podkreślenia i przekazania odbiorcom własnych koncepcji za pomocą odpowiednio dobranego zapisu graficznego (lub multimedialnego) jest niezbędna w pracy architekta.
- Nauczyciel: KACPER LUDWICZAK
Celem zajęć jest zwiększenie świadomości o potrzebach osób ze specjalnymi potrzebami oraz idei projektowania uniwersalnego. Przedmiot ma przybliżyć społeczne i prawne uwarunkowania wykonywanego zawodu architekta, ukierunkowanego na potrzeby wszystkich wrażliwych grup użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Znajomość rozwiązań związanych z projektowaniem dla wszystkich (Design for All) jest konieczna z powodu wdrażania dyrektyw i standardów, których zadaniem jest koordynacja działań na rzecz zwiększania dostępności do przestrzeni, produktów i usług.
- Nauczyciel: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Nauczyciel: Marta Koperska-Kośmicka
- Nauczyciel: JOANNA Kowalewska
- Nauczyciel: MICHAŁ Kwasek
- Nauczyciel: Marek Wysocki
- Nauczyciel: Bogumiła Kapica
- Nauczyciel: Joanna Kabrońska
- Nauczyciel: Bogumiła Kapica
- Nauczyciel: Andrzej Kulowski
Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z transformacją nadwodnych terenów poprzemysłowych.
Zdobywanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów przekształceń obszarów pełniących wcześniej funkcję przemysłową będzie odbywało się na podstawie realizacji zadania w postaci opracowania koncepcji urbanistycznej zespołu usługowo – mieszkaniowego na terenie portu położonego w dzielnicy Nowy Port w Gdańsku.
W ramach prowadzonych zajęć opracowane zostaną projekty, które wezmą udział w konkursie organizowanym przez Biuro Architekta Miasta Gdańska.
- Nauczyciel: Izabela Burda
- Nauczyciel: Jakub Gorzka
- Nauczyciel: Andrzej Prusiewicz
- Nauczyciel: Marta Wojtkiewicz
- Nauczyciel: Bartosz Baranowski
- Nauczyciel: MICHAŁ Kwasek
- Nauczyciel: Agnieszka Błażko
- Nauczyciel: Małgorzata Skrzypek-Łachińska
Kurs dla grupy projektowej sem. V w Katedrze Projektowania Środowiskowego
- Nauczyciel: Aleksandra Karpińska
- Nauczyciel: JOANNA Kowalewska
- Nauczyciel: Dorota Wojtowicz-Jankowska
Wykłady z przedmiotu KONSTRUKCJE II - sem. V - 2024/2025 - Wydział Architektury
- Nauczyciel: Karol Grębowski
- Nauczyciel: Mateusz Gerigk
- Nauczyciel: Dorota Kamrowska-Załuska
- Nauczyciel: ANNA Rubczak
- Nauczyciel: Wojciech Targowski
Kurs dotyczy prowadzenia zajęć z przedmiotu Projekt architektoniczny V w KAMiPN.
- Nauczyciel: Magdalena Podwojewska
- Nauczyciel: Tomasz Szymański
Kurs dedykowany studentom realizujących przedmiot Projekt architektoniczny V. Projekt uniwersalny w roku akademickim 2024/2025 w KAMiPN SAiKN pod opieką Elżbiety Marczak i Piotra Marczak.
- Nauczyciel: Elżbieta Marczak
- Nauczyciel: Piotr Marczak
- Nauczyciel: Joanna Kabrońska
Forma prezentacji projektu architektonicznego stanowi jeden z elementów decydujących o wyborze danego projektu przez inwestora lub jury konkursowe. Profesjonalna prezentacja projektu jest obecnie równie istotna, co sam projekt. Umiejętność podkreślenia i przekazania odbiorcom własnych koncepcji za pomocą odpowiednio dobranego zapisu graficznego (lub multimedialnego) jest niezbędna w pracy architekta.
- Nauczyciel: KACPER LUDWICZAK
W ramach seminarium obieralnego studenci podczas pracy w grupach 3 osobowych przygotują projekt oprawy oświetleniowej z zastosowaniem technologii LED na międzynarodowy konkurs pt.: „Oprawa oświetleniowa do przestrzeni publicznych i komercyjnych” organizowany przez Polski Związek Przemysłu Oświetleniowego
(PZPO) we współpracy z organizatorem 30-tych Międzynarodowych Targów Światło oraz śląskim środowiskiem architektów.
Więcej informacji tutaj:
https://lightfair.pl/konkurs/oprawaoswietleniowa- do-przestrzeni-publicznych-i-komercyjnych/
Celem konkursu jest zaprojektowanie oprawy oświetleniowej lub systemu opraw do oświetlenia ogólnego w przestrzeniach komercyjnych.
Główne przeznaczenie oprawy to oświetlenie pomieszczeń w różnego typu budynkach i przestrzeniach (restauracje, hotele, hole, recepcje, sale konferencyjne, budynki użyteczności publicznej, salony, galerie itd.)
Projektujący powinien wziąć pod uwagę nie tylko efekt wizualny, wrażeniowy oraz funkcję oświetleniową, ale również bezpieczeństwo użytkowania związane z rozsyłem strumienia świetlnego jak również wynikające z zasilania elektrycznego. Projekt wymaga ogólnego wyjaśnienia zasady budowy oraz działania.
- Nauczyciel: Karolina Zielińska-Dąbkowska
Na zajęciach przewidziana jest realizacja projektu architektonicznego w formule konkursowej. Konkurs studencki organizowany jest przy udziale Instytutu Pamięci Narodowej. Celem konkursu jest uzyskanie prac koncepcyjnych założenia pomnikowego w Lesie Białuckim, przedstawiających rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne uwzględniające aspekty historyczne, artystyczne, społeczne oraz przyrodnicze i środowiskowe.
Tematem zajęć będzie współczesna sztuka pomnikowa, która łącząc różne odłamy sztuki, m.in. architekturę, umożliwia upamiętnianie szerokiego zakresu kontekstu pamięci zbiorowej.
- Nauczyciel: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Nauczyciel: ROBERT Juchnevič
- Nauczyciel: Paweł Sasin
- Nauczyciel: AGNIESZKA Szuta
- Nauczyciel: Maura Zaworska