Krótki opis problematyki zajęć:

Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z projektowaniem obiektów medycznych.

Zakładamy wykonanie projektów koncepcyjnych wybranych jednostek organizacyjnych szpitala w małych podgrupach i całościową koncepcję szpitala w ramach całej grupy projektowej.

Podstawą zajęć będzie dyskusja dotycząca uwarunkowań techniczno-organizacyjnych dla przyjętych rozwiązań projektowych.

Temat kursu – Eco Pawilon - Zrównowazona wizja Stoczni – wskazuje na zadanie projektowe, którym będzie obiekt uwzględniający cele zrównoważonego rozwoju oraz problemy związane ze zmianami klimatycznymi, zlokalizowany na poprzemysłowym terenie Stoczni w Gdańsku. Na czym polega zadanie? Spróbuj na nowo zinterpretować obszar Stoczni, określ, co jest dla Ciebie ważne w tej części Gdańska. Znajdź własną inspirację i
baw się formą. Pomyśl o nietypowej funkcji dla obiektu i wybierz zaskakującą lokalizację. Istotne będzie wykorzystywanie zielonych i niebieskich rozwiązań, oszczędne gospodarowanie energią, wykorzystywanie materiałów z recyklingu i stworzenie przestrzeni integracji z ludźmi, wodą i naturą. Pracować będziecie w małych grupach, aby omówić problem i zaproponować koncepcję Eco Pawilonu. Mile widziane będzie także wideo pozkaujące ideę (opcjonalnie). Rolą pawilonu ma być zwiększenie świadomości na temat zrównoważonego rozwoju oraz uczynienie przestrzeni bardziej atrakcyjną i przyjazną – zarówno dla użytkowników, jak i dla środowiska.

Forma prezentacji projektu architektonicznego stanowi jeden z elementów decydujących o wyborze danego projektu przez inwestora lub jury konkursowe. Profesjonalna prezentacja projektu jest obecnie równie istotna, co sam projekt. Umiejętność podkreślenia i przekazania odbiorcom własnych koncepcji za pomocą odpowiednio dobranego zapisu graficznego (lub multimedialnego) jest niezbędna w pracy architekta.

Celem zajęć jest zwiększenie świadomości o potrzebach osób ze specjalnymi potrzebami oraz idei projektowania uniwersalnego. Przedmiot ma przybliżyć społeczne i prawne uwarunkowania wykonywanego zawodu architekta, ukierunkowanego na potrzeby wszystkich wrażliwych grup użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Znajomość rozwiązań związanych z projektowaniem dla wszystkich (Design for All) jest konieczna z powodu wdrażania dyrektyw i standardów, których zadaniem jest koordynacja działań na rzecz zwiększania dostępności do przestrzeni, produktów i usług.

Kontynuacja przedmiotu GIS I dla studentów gospodarki przestrzennej na sem V.

Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z transformacją nadwodnych terenów poprzemysłowych.

Zdobywanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów przekształceń obszarów pełniących wcześniej funkcję przemysłową będzie odbywało się na podstawie realizacji zadania w postaci opracowania koncepcji urbanistycznej zespołu usługowo  – mieszkaniowego na terenie portu położonego w dzielnicy Nowy Port w Gdańsku.

W ramach prowadzonych zajęć opracowane zostaną projekty, które wezmą udział w konkursie organizowanym przez Biuro Architekta Miasta Gdańska.  

Kurs dla grupy projektowej sem. V w Katedrze Projektowania Środowiskowego

Wykłady z przedmiotu KONSTRUKCJE II - sem. V - 2024/2025 - Wydział Architektury

Prowadzący:
D. Kamrowska-Załuska, A.Rubczak, W.Targowski, M.Gerigk

Prowadzący:
M. Podwojewska, T. Szymański

Kurs dotyczy prowadzenia zajęć z przedmiotu Projekt architektoniczny V w KAMiPN.

Kurs dedykowany studentom realizujących przedmiot Projekt architektoniczny V. Projekt uniwersalny w roku akademickim 2024/2025 w KAMiPN SAiKN pod opieką Elżbiety Marczak i Piotra Marczak.

Smęgorzyno – nowa dzielnica Gdańska

Zadaniem Studentów jest zaprojektowanie nowej dzielnicy Gdańska o charakterze wielofunkcyjnym z komponentem zabudowy usługowej, która sprzyja rozwojowi lokalnej przedsiębiorczości oraz, dzięki wysokiej jakości przestrzeni, jest idealnym miejscem życia mieszkańców. Projekt koncepcji dzielnicy, która jest zlokalizowana w obszarze o walorach krajobrazowych oraz w sąsiedztwie Parku Przemysłowo-Technologicznego to okazja do zaproponowania kreatywnych rozwiązań przestrzennych wpisujących się w idee resilient city, smart city czy miasta 15-minutowego..

Zakres zajęć obejmuje nabycie podstawowych umiejętności w zakresie interpretacji zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.