
- Teacher: JOANNA Kowalewska

Forma prezentacji projektu architektonicznego stanowi jeden z elementów decydujących o wyborze danego projektu przez inwestora lub jury konkursowe. Profesjonalna prezentacja projektu jest obecnie równie istotna, co sam projekt. Umiejętność podkreślenia i przekazania odbiorcom własnych koncepcji za pomocą odpowiednio dobranego zapisu graficznego (lub multimedialnego) jest niezbędna w pracy architekta.
- Teacher: KACPER LUDWICZAK

Prowadzący:
T. Szymański
Kurs dotyczy prowadzenia zajęć z przedmiotu Projekt architektoniczny V w KAMiPN.
- Teacher: Tomasz Szymański
Celem zajęć jest zwiększenie świadomości o potrzebach osób ze specjalnymi potrzebami oraz idei projektowania uniwersalnego. Przedmiot ma przybliżyć społeczne i prawne uwarunkowania wykonywanego zawodu architekta, ukierunkowanego na potrzeby wszystkich wrażliwych grup użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Znajomość rozwiązań związanych z projektowaniem dla wszystkich (Design for All) jest konieczna z powodu wdrażania dyrektyw i standardów, których zadaniem jest koordynacja działań na rzecz zwiększania dostępności do przestrzeni, produktów i usług.
- Teacher: Agnieszka Błażko
- Teacher: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Teacher: Aleksandra Karpińska
- Teacher: Marta Koperska-Kośmicka
- Teacher: JOANNA Kowalewska
- Teacher: Andrzej Kuryłek
- Teacher: MICHAŁ Kwasek
- Teacher: Elżbieta Marczak
- Teacher: Piotr Marczak
- Teacher: Mariya-Veronika Mochulska
- Teacher: Jacek Poplatek
- Teacher: Roman Ruczyński
- Teacher: Małgorzata Skrzypek-Łachińska
- Teacher: Tomasz Szymański
- Teacher: Dorota Wojtowicz-Jankowska
- Teacher: Marek Wysocki

PG_00052818
- Teacher: Sara Gorczyńska
- Teacher: ANDRZEJ Kuligowski
- Teacher: MICHAŁ Kwasek
- Teacher: Marek Sztafrowski
Kurs dla grupy projektowej sem. V w Katedrze Projektowania Środowiskowego
- Teacher: Aleksandra Karpińska
- Teacher: Mariya-Veronika Mochulska

- Teacher: Karol Grębowski
- Teacher: Marek Sztafrowski

Prowadzący:
D. Kamrowska-Załuska, T. Rozwadowski
Zapraszamy studentów piątego semestru do udziału w wyjątkowych ćwiczeniach projektowych z urbanistyki, które stanowią połączenie akademickiej refleksji i praktyki zawodowej. Zadanie semestralne będzie polegać na opracowaniu koncepcji zespołu zabudowy mieszkaniowo-usługowej w obszarze poprzemysłowym we wschodniej części śródmieścia Gdańska – miejscu o ogromnym potencjale rozwojowym i symbolicznym znaczeniu dla współczesnej transformacji miasta.
- Teacher: Dorota Kamrowska-Załuska
- Teacher: Tomasz Rozwadowski
- Teacher: Elżbieta Marczak
- Teacher: Piotr Marczak
- Teacher: Tomasz Szymański

Krótki opis problematyki zajęć:
Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z projektowaniem obiektów medycznych.
Zakładamy wykonanie projektów koncepcyjnych wybranych jednostek organizacyjnych szpitala w małych podgrupach i całościową koncepcję szpitala w ramach całej grupy projektowej.
Podstawą zajęć będzie dyskusja dotycząca uwarunkowań techniczno-organizacyjnych dla przyjętych rozwiązań projektowych.
- Teacher: Rafał Janowicz
- Teacher: Marta Koperska-Kośmicka
- Teacher: JOANNA Kowalewska
- Teacher: Marek Wysocki

- Teacher: Karol Grębowski
- Teacher: Natalia Lasowicz
- Teacher: Elżbieta Marczak
- Teacher: Piotr Marczak
- Teacher: Marek Sztafrowski

Temat kursu – Eco Pawilon - Zrównowazona wizja Stoczni – wskazuje na zadanie projektowe, którym będzie obiekt uwzględniający cele zrównoważonego rozwoju oraz problemy związane ze zmianami klimatycznymi, zlokalizowany na poprzemysłowym terenie Stoczni w Gdańsku. Na czym polega zadanie? Spróbuj na nowo zinterpretować obszar Stoczni, określ, co jest dla Ciebie ważne w tej części Gdańska. Znajdź własną inspirację i
baw się formą. Pomyśl o nietypowej funkcji dla obiektu i wybierz zaskakującą lokalizację. Istotne będzie wykorzystywanie zielonych i niebieskich rozwiązań, oszczędne gospodarowanie energią, wykorzystywanie materiałów z recyklingu i stworzenie przestrzeni integracji z ludźmi, wodą i naturą. Pracować będziecie w małych grupach, aby omówić problem i zaproponować koncepcję Eco Pawilonu. Mile widziane będzie także wideo pozkaujące ideę (opcjonalnie). Rolą pawilonu ma być zwiększenie świadomości na temat zrównoważonego rozwoju oraz uczynienie przestrzeni bardziej atrakcyjną i przyjazną – zarówno dla użytkowników, jak i dla środowiska.
- Teacher: Karolina Życzkowska

Forma prezentacji projektu architektonicznego stanowi jeden z elementów decydujących o wyborze danego projektu przez inwestora lub jury konkursowe. Profesjonalna prezentacja projektu jest obecnie równie istotna, co sam projekt. Umiejętność podkreślenia i przekazania odbiorcom własnych koncepcji za pomocą odpowiednio dobranego zapisu graficznego (lub multimedialnego) jest niezbędna w pracy architekta.
- Teacher: KACPER LUDWICZAK

Celem zajęć jest zwiększenie świadomości o potrzebach osób ze specjalnymi potrzebami oraz idei projektowania uniwersalnego. Przedmiot ma przybliżyć społeczne i prawne uwarunkowania wykonywanego zawodu architekta, ukierunkowanego na potrzeby wszystkich wrażliwych grup użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób starszych. Znajomość rozwiązań związanych z projektowaniem dla wszystkich (Design for All) jest konieczna z powodu wdrażania dyrektyw i standardów, których zadaniem jest koordynacja działań na rzecz zwiększania dostępności do przestrzeni, produktów i usług.
- Teacher: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Teacher: Marta Koperska-Kośmicka
- Teacher: JOANNA Kowalewska
- Teacher: MICHAŁ Kwasek
- Teacher: Marek Wysocki

- Teacher: Joanna Kabrońska
- Teacher: Bogumiła Kapica
- Teacher: Andrzej Kulowski

Kontynuacja przedmiotu GIS I dla studentów gospodarki przestrzennej na sem V.
- Teacher: WERONIKA Mazurkiewicz
- Teacher: JUSTYNA WIECZERZAK

Problematyka zajęć obejmuje zagadnienia związane z transformacją nadwodnych terenów poprzemysłowych.
Zdobywanie umiejętności w zakresie tworzenia projektów przekształceń obszarów pełniących wcześniej funkcję przemysłową będzie odbywało się na podstawie realizacji zadania w postaci opracowania koncepcji urbanistycznej zespołu usługowo – mieszkaniowego na terenie portu położonego w dzielnicy Nowy Port w Gdańsku.
W ramach prowadzonych zajęć opracowane zostaną projekty, które wezmą udział w konkursie organizowanym przez Biuro Architekta Miasta Gdańska.
- Teacher: Izabela Burda
- Teacher: Jakub Gorzka
- Teacher: Andrzej Prusiewicz
- Teacher: Marta Wojtkiewicz
- Teacher: Marek Wysocki