Prowadzący:
prof. dr hab. inż. arch. Lucyna Nyka & dr inż. arch. Izabela Burda & doktorant mgr inż. arch. Jakub Gorzka
Celem projektu jest zbadanie i opracowanie modeli wrażliwych na warunki hydrologiczne rozwiązań architektoniczno – urbanistycznych jako adaptacyjnych metod wspierających zrównoważony rozwój miejski, ze szczególnym uwzględnieniem architektury pływającej, w tym amfibijnej.
W ramach projektu zostaną zidentyfikowane i przeanalizowane różne typy architektury pływającej w kontekście ich skuteczności w procesach adaptacji do zmieniających się warunków hydrologicznych.
- Nauczyciel: Izabela Burda
- Nauczyciel: Jakub Gorzka
- Nauczyciel: Lucyna Nyka

Wpływ Światła Dziennego na Osoby Neurotypowe w Przestrzeniach Architektonicznych
- Nauczyciel: NATALIA Sokół

NARYSUJ MI SWÓJ ULUBIONY WIDOK- METODY OCENY WIDOKU Z OKNA WEDŁUG WYTYCZNYCH OŚWIETLENIOWYCH
- Nauczyciel: NATALIA Sokół

Projekt architektoniczno-urbanistyczny prowadzony jest wspólnie przez 2 zespoły - Katedrę Projektowania Środowiskowego z zakresie projektu architektonicznego oraz Katedrę Urbanistyki i Planowania Regionalnego w zakresie projektu urbanistycznego.
- Nauczyciel: Monika Arczyńska
- Nauczyciel: Łukasz Pancewicz
- Nauczyciel: Katarzyna Zielonko-Jung
Metodyka pracy naukowej 2024/25
- Nauczyciel: Jakub Szczepański
- Nauczyciel: AGNIESZKA Szuta

- Nauczyciel: Piotr Lorens
- Nauczyciel: Ksenia Piątkowska

LONDON RETROFIT: WESTMINSTER SITE ALLOCATION
Projekt w tym semestrze obejmie współpracę z City of London (część Westminster) w celu przeprowadzenia badań projektowych dotyczących rozwoju, architektury i rewitalizacji urbanistycznej centralnego obszaru wokół stacji Paddington. Projekt ten jest realizowany we współpracy z Bartlett School of Planning przy University College London (UCL) i University of Westminster.
- Nauczyciel: Justyna Martyniuk-Pęczek
- Nauczyciel: Ksenia Piątkowska
- Nauczyciel: Marta Wojtkiewicz

ŚWIATŁO I WIDOK CZYLI W STRONĘ ZDROWSZEJ ARCHIEKTURY?
- Nauczyciel: NATALIA Sokół

- Nauczyciel: Patryk Deniziak
- Nauczyciel: Małgorzata Gordziej-Zagórowska

- Nauczyciel: Agnieszka Błażko
- Nauczyciel: Magdalena Rembeza
- Nauczyciel: ANNA Rubczak
- Nauczyciel: Małgorzata Skrzypek-Łachińska

- Nauczyciel: Izabela Burda
- Nauczyciel: Jacek Droszcz
- Nauczyciel: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Nauczyciel: Dorota Kamrowska-Załuska
- Nauczyciel: Elżbieta Marczak
- Nauczyciel: Piotr Marczak
- Nauczyciel: WERONIKA Mazurkiewicz
- Nauczyciel: Lucyna Nyka
- Nauczyciel: Aleksandra Tyszczuk

Koordynator przedmiotu na WA i osoba odpowiedzialna za kurs:
dr inż. arch. Anna Orchowska (annsmoli@pg.edu.pl)
- Nauczyciel: JOANNA Badach
- Nauczyciel: Justyna Borucka
- Nauczyciel: Izabela Burda
- Nauczyciel: Mateusz Gerigk
- Nauczyciel: Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- Nauczyciel: Jakub Gorzka
- Nauczyciel: Anna Górka
- Nauczyciel: Robert Idem
- Nauczyciel: Rafał Janowicz
- Nauczyciel: Dorota Kamrowska-Załuska
- Nauczyciel: JOANNA Kowalewska
- Nauczyciel: Agnieszka Kurkowska
- Nauczyciel: Elżbieta Marczak
- Nauczyciel: Justyna Martyniuk-Pęczek
- Nauczyciel: Lucyna Nyka
- Nauczyciel: Anna Orchowska
- Nauczyciel: Kacper Radziszewski
- Nauczyciel: Piotr Samól
- Nauczyciel: NATALIA Sokół
- Nauczyciel: Dorota Wojtowicz-Jankowska
- Nauczyciel: Marek Wysocki
- Nauczyciel: Katarzyna Zielonko-Jung
- Nauczyciel: Karolina Życzkowska

Kurs Problemy Dziedzictwa Architektonicznego i Urbanistycznego daje możliwość zapoznania się z politycznymi, ekonomicznymi i historycznymi uwarunkowaniami architektury polskiej w XIX i XX w. Na okres ten przypada m.in. upadek feudalizmu, rozkwit ery przemysłowej, narodziny modernizmu, czas totalitaryzmów oraz odbudowa Polski po II wojnie światowej. Wspomniane wydarzenia spowodowały głębokie zmiany w architekturze i świadomości ludzi na temat dziedzictwa kulturowego. Dlatego też celem kursu jest zaznajomić studentów z wzajemnymi relacjami między architekturą współczesną i historyczną.
- Nauczyciel: Robert Hirsch
- Nauczyciel: Bogumiła Mączkowska
- Nauczyciel: Anna Orchowska
- Nauczyciel: Jakub Szczepański
- Nauczyciel: Joanna Kabrońska
- Nauczyciel: Marek Sztafrowski