Temat kursu – Eco Pawilon - Zrównowazona wizja Stoczni – wskazuje na zadanie projektowe, którym będzie obiekt uwzględniający cele zrównoważonego rozwoju oraz problemy związane ze zmianami klimatycznymi, zlokalizowany na poprzemysłowym terenie Stoczni w Gdańsku. Na czym polega zadanie? Spróbuj na nowo zinterpretować obszar Stoczni, określ, co jest dla Ciebie ważne w tej części Gdańska. Znajdź własną inspirację i
baw się formą. Pomyśl o nietypowej funkcji dla obiektu i wybierz zaskakującą lokalizację. Istotne będzie wykorzystywanie zielonych i niebieskich rozwiązań, oszczędne gospodarowanie energią, wykorzystywanie materiałów z recyklingu i stworzenie przestrzeni integracji z ludźmi, wodą i naturą. Pracować będziecie w małych grupach, aby omówić problem i zaproponować koncepcję Eco Pawilonu. Mile widziane będzie także wideo pozkaujące ideę (opcjonalnie). Rolą pawilonu ma być zwiększenie świadomości na temat zrównoważonego rozwoju oraz uczynienie przestrzeni bardziej atrakcyjną i przyjazną – zarówno dla użytkowników, jak i dla środowiska.
- Teacher: Karolina Życzkowska
- Teacher: Karol Grębowski
- Teacher: Natalia Lasowicz
- Teacher: Elżbieta Marczak
- Teacher: Piotr Marczak
- Teacher: Marek Sztafrowski
Projektowanie urbanistyczne I - kompozycja
3 ECTS
Sala 416a
Prowadzący: Piotr Smolnicki, Tomasz Rozwadowski
- Teacher: Tomasz Rozwadowski
- Teacher: PIOTR SMOLNICKI
- Teacher: Paulina Bone
- Teacher: Małgorzata Kostrzewska
- Teacher: Alina Krakowiak
- Teacher: Bartosz Macikowski
- Teacher: Roman Ruczyński
Tematyka zajęć z projektowania ruralistycznego obejmuje kształtowanie zabudowy w krajobrazie otwartym wybranego kraju europejskiego. Prace projektowe poprzedzone zostaną wykonaniem analiz krajobrazowych: przyrodniczej, kulturowej i kompozycyjnej. Proces projektowy prowadzony będzie z poszanowaniem środowiska przyrodniczego i kulturowego.
- Teacher: Maura Zaworska
Badanie wpływu światła na formę i przestrzeń. Kształtowanie umiejętności syntezy na podstawie analizy zjawisk i form zaobserwowanych w naturze. Zapoznanie się z podstawowymi elementami warsztatu rzeźbiarskiego.
Przykładowe zagadnienia:
- kontrast światła i cienia; rysunkowe studium światła na podstawie obserwacji pojedynczego przedmiotu,
- światło we wnętrzu i przestrzeni architektonicznej; rysunek, malarstwo,
- popiersie – interpretacja; kreacyjna realizacja zadania na podstawie obserwacji modela; rzeźba
- Teacher: Jan Buczkowski
- Teacher: Paweł Sasin
- Teacher: Edyta Urwanowicz
- Teacher: Krzysztof Wróblewski
DREAM HOUSE – Space for Living: Between the Idea and the Sea
Gdynia, Kamienna Góra, Korzeniowskiego Street
The task for this project is to design a contemporary single-family house located in the prestigious district of Gdynia, surrounded by exclusive villas,
with a stunning view of the sea. How can you offer the dream home for future residents? The starting point will be to define the future residents of the house so that the "space for living" aligns with their passions and preferences, guarantees contact with the beautiful landscape.
The metaphor method will be employed to guide the design process. Conceptual design of a single-family residential house based on the chosen initial idea (motto + graphic
sign) identifying the future residents. Abstract idea will lead you to create a unique house by the sea.
The single-family house design includes site development of the project plot, coordinated with the
designer of the neighboring plot. This involves pair work related to agreeing on the design concerning the
building form, so as the site development.
- Teacher: Karolina Życzkowska
Pierwszy semestr zajęć jest wprowadzeniem do projektowania architektonicznego i ma na celu rozwinięcie umiejętności abstrakcyjnego myślenia. Studentki i Studenci zapoznają się z różnymi technikami ekspresji przestrzennej, zachęcani są do eksperymentowania z różnymi sposobami tworzenia przestrzeni oraz jej własnej interpretacji. Nabywają też umiejętności tworzenia abstrakcyjnych kompozycji płaskich (2D) i przestrzennych (3D) ilustrujących zamierzone emocje oraz nastroje. Na tym etapie zachęcani są do poszukiwania dobrych praktyk i inspiracji z natury.
- Teacher: Jakub Gorzka
- Teacher: Karolina Taraszkiewicz
- Teacher: Jakub Kołodziejczak
- Teacher: Karolina Taraszkiewicz
Kontynuacja przedmiotu GIS I dla studentów gospodarki przestrzennej na sem V.
- Teacher: WERONIKA Mazurkiewicz
- Teacher: JUSTYNA WIECZERZAK
- Teacher: Paulina Bone
- Teacher: Małgorzata Kostrzewska
- Teacher: Alina Krakowiak
- Teacher: Bartosz Macikowski
- Teacher: Roman Ruczyński
Praktyka zawodowa architektoniczna sem. 7
- Teacher: Tomasz Szymański
Seminaria dyplomowe mają na celu przygotowanie części teoretycznej do pracy inżynierskiej, w tym studium zagadnienia ujętego w temacie pracy, analizę istniejących obiektów oraz analizę sytuacji.
- Teacher: Karolina Życzkowska
- Teacher: Agnieszka Malinowska
- Teacher: Karolina Taraszkiewicz
Kurs dotyczący zajęć z robotyki na Wydziale Architektury Politechniki Gdańskiej
- Teacher: Kacper Radziszewski
The workshop will examine important modern architectural buildings in Gdańsk/ Gdynia in different political, cultural, economic and environmental contexts. The students will be divided into groups. Each group will be led by the curator of the exhibition. They will identify and evaluate the architectural values of the building through analyses, deconstructions and syntheses, focusing on understanding the basic principles of architecture and establishing the language to preserve them from possible future investments. Modelling, definition of materials, structure, textures, patterns, social context and technology are some of the investigative data. All investigations will be recorded and explored using models at various scales - from whole building to 1:1 detail. Each group of students will produce an exhibition of the architectural models with a catalogue. The aim is to enable the students to understand the importance of the heritage, its values and its reuse with the new users and appropriate programs as part of the future challenges and opportunities of the new generations. They will learn how to deal with the heritage and different interests of their future, learning through the models and critical dialogue through the public discussion and exhibition.
- Teacher: Karolina Życzkowska
- Teacher: Bartosz Macikowski
- Teacher: Anna Orchowska
- Teacher: Maria Jolanta Sołtysik
- Teacher: Bartosz Macikowski
- Teacher: Anna Orchowska
- Teacher: Maria Jolanta Sołtysik
Architectural Drawing // Rysunek architektoniczny II sem.2. 2022/2023
- Teacher: Justyna Borucka